Jaarverslag 2023 Heuvellandbibliotheken nu beschikbaar

Gepubliceerd op: 24 augustus 2024 09:32

We zijn verheugd om aan te kondigen dat het jaarverslag 2023 van de Heuvellandbibliotheken nu beschikbaar is op onze website. Dit uitgebreide verslag biedt een gedetailleerd overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen, prestaties en uitdagingen van het afgelopen jaar.

Hoogtepunten uit 2023

• Bibliotheekwerk in Transitie: 2023 stond in het teken van de toenemende maatschappelijke en politieke aandacht voor bibliotheekwerk. Vooruitlopend op de nieuwe Bibliotheekwet, die in 2025 van kracht wordt, hebben we ons voorbereid op de veranderingen die deze wet met zich mee zal brengen.
  • Samenwerkingen en Innovatie: We hebben waardevolle samenwerkingen versterkt met lokale scholen, gemeenten en maatschappelijke organisaties. Een belangrijk project was de uitrol van het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO), waar inwoners geholpen worden met digitale vaardigheden en vragen over de digitale overheid.
  • Activiteiten en Evenementen: Het afgelopen jaar hebben we diverse activiteiten georganiseerd om lezen en digitale vaardigheden te bevorderen. Denk hierbij aan de Week van Lezen en Schrijven, de voorleeswedstrijden en de introductie van nieuwe cursussen zoals Klik & Tik.
  • Nieuwe Ontwikkelingen: In 2023 hebben we ook stappen gezet in de verbetering van onze infrastructuur, met onder andere de plannen voor een nieuwe bibliotheek in Berg en Terblijt die binnenkort realiteit worden.

Toekomstplannen

Hoewel we terugkijken op een succesvol jaar, blijven we ons richten op de toekomst. Met nieuwe bestuursleden en een versterkt team zijn we klaar om de uitdagingen van 2024 aan te gaan en verder te bouwen aan een bibliotheek die klaar is voor de toekomst.

Bekijk het volledige jaarverslag 2023 op onze site en ontdek hoe Heuvellandbibliotheken zich blijft inzetten voor het bevorderen van geletterdheid en participatie in onze gemeenschap.

Bekijk het jaarverslag