• Wij zoeken vijf nieuwe bestuursleden Bekijk details

4 september 2024

Stichting Heuvellandbibliotheken is een bibliotheekorganisatie met vijf bibliotheekvestigingen. De organisatie verzorgt het bibliotheekwerk voor de gemeenten Valkenburg, Vaals en Eijsden-Margraten, een werkgebied van circa 50.000 inwoners. De organisatie telt elf vaste medewerkers en 120 vrijwilligers. De bibliotheek levert een bijdrage aan de ontwikkeling van alle inwoners van het werkgebied en is de schakel tussen lezen, leren, cultuur, ontmoeting en debat. I.v.m. het eindigen van de zittingstermijn...

• Stichting Heuvellandbibliotheken doet mee aan Rabo ClubSupport Bekijk details

2 september 2024

Steun ons met uw stem! Van 2 t/m 24 september kunnen leden van Rabobank stemmen.

• Jaarverslag 2023 Heuvellandbibliotheken nu beschikbaar Bekijk details

24 augustus 2024

We zijn verheugd om aan te kondigen dat het jaarverslag 2023 van Heuvellandbibliotheken nu beschikbaar is op onze website. Dit uitgebreide verslag biedt een gedetailleerd overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen, prestaties en uitdagingen van het afgelopen jaar.

• Nieuwe locatie Bibliotheek Eijsden Bekijk details

13 juli 2024

De bibliotheek in Eijsden verhuist in december 2024 naar het Ursulinenconvent. Op die plek komen vanaf dan alle onderdelen van de bibliotheek in Eijsden samen. Zo kunnen ouders en kinderen bijvoorbeeld weer tegelijk de bibliotheek bezoeken.

• Vacature Vrijwilliger VoorleesExpress (Valkenburg) Bekijk details

7 juli 2024

Heuvellandbibliotheken is op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die een belangrijke rol willen spelen in het bevorderen van taalontwikkeling bij kinderen. Als vrijwilliger bouw je een band op met gezinnen en draag je onze visie en aanpak uit. Je zet je in om ouders zoveel mogelijk te betrekken bij de doelstellingen van de VoorleesExpress.

• Binnenkort makkelijker inloggen voor bibliotheekdiensten! Bekijk details

4 juni 2024

Met het nieuwe inlogsysteem heb je nog maar één inlogaccount nodig voor alle bibliotheekdiensten. Of je nu een boek wilt reserveren of verlengen in Mijn Bibliotheek of bij de Online Bibliotheek een e-book, luisterboek of online tijdschrift wilt lenen. Ook voor online cursussen en andere bibliotheekwebsites gebruik je dit inlogaccount.

• Vanaf nu leen je 5 tijdschriften per 3 weken in de online bibliotheek! Bekijk details

2 juni 2024

Ben jij een fan van de tijdschriften in onze app? Dan hebben we goed nieuws! Vanaf nu leen je 5 tijdschriften per 3 weken.