Leesclub Bibliotheek Margraten bespreekt De onsterfelijken

Vrijdag 13 december 2024, van 14:30 tot 16:30 | Bibliotheek Margraten

Ons uitgangspunt is leesplezier: samen genieten van mooie taal, een intrigerend en gelaagd verhaal. Ieder boek voert ons binnen in een unieke wereld, reikt zijn eigen thema’s aan, uitwisseling leidt naar nieuwe inzichten en verdiept onze leeservaring en ons leesplezier. We lezen recente boeken uit de Nederlandse literatuur en wereldliteratuur in diverse genres en thema’s. De leesclub wordt geleid door Maria Kleijnen, cultuurwetenschapper en ervaren leesclubleider. Van harte welkom om mee te lezen.

De onsterfelijken

Deze keer wordt besproken: De onsterfelijken geschreven door Chloë Benjamin.

De vier jonge kinderen van de New Yorkse familie Gold: Simon (7), Klara (9), Daniel (11) en Varya (13), bezoeken op een dag in 1969 een waarzegster die hun een persoonlijke sterfdatum voorspelt. Het kennen van deze datum heeft grote gevolgen voor de levens die zij daarna leiden. Na het overlijden van hun vader in 1978 verlaten Simon en Klara de familie en leiden een onafhankelijk leven in San Francisco, terwijl Daniel en Varya voor hun moeder blijven zorgen, hun studie afmaken en daarna een carrière opbouwen in het leger en de wetenschap. Iedereen gaat anders met de voorspelling om, maar allen worden gedwongen in het licht hiervan keuzes te maken.

Voor meer informatie en over onze leesclub neem contact op met de leesclubleidster Maria Kleijnen via mariakleijnen@gmail.com of bel 06-48453310.

De onsterfelijken in onze collectie