Leesclub Bibliotheek Margraten bespreekt Het laatste voorjaar

Vrijdag 14 februari 2025, van 14:30 tot 16:30 | Bibliotheek Margraten

Ons uitgangspunt is leesplezier: samen genieten van mooie taal, een intrigerend en gelaagd verhaal. Ieder boek voert ons binnen in een unieke wereld, reikt zijn eigen thema’s aan, uitwisseling leidt naar nieuwe inzichten en verdiept onze leeservaring en ons leesplezier. We lezen recente boeken uit de Nederlandse literatuur en wereldliteratuur in diverse genres en thema’s. De leesclub wordt geleid door Maria Kleijnen, cultuurwetenschapper en ervaren leesclubleider. Van harte welkom om mee te lezen.

Het laatste voorjaar

Deze keer wordt besproken: Het laatste voorjaar geschreven door Minke Douwesz.

Ese Jelles, lerares Duits, besluit van de ene dag op de andere haar baan op te zeggen en op de fiets te stappen. Weg van huis, met een hoofd vol malende gedachten. Behalve de dood van haar geliefde Martie zijn de ingrijpende onderwijsvernieuwingen op haar school de aanleiding voor deze plotselinge stap. Terwijl Ese doortrapt, over fietspaden door Duitsland, Polen en Oekraïne – richting het huis van haar grote held Anton Tsjechov op de Krim – stapelt ze herinnering op herinnering en inzicht op inzicht, neemt ze afscheid van haar toekomstdromen en komt in het reine met haar leven.

Voor meer informatie en over onze leesclub neem contact op met de leesclubleidster Maria Kleijnen via mariakleijnen@gmail.com of bel 06-48453310.

Het laatste voorjaar in onze collectie