Leesclub Bibliotheek Margraten bespreekt Hogere machten

Vrijdag 8 november 2024, van 14:30 tot 16:30 | Bibliotheek Margraten

Ons uitgangspunt is leesplezier: samen genieten van mooie taal, een intrigerend en gelaagd verhaal. Ieder boek voert ons binnen in een unieke wereld, reikt zijn eigen thema’s aan, uitwisseling leidt naar nieuwe inzichten en verdiept onze leeservaring en ons leesplezier. We lezen recente boeken uit de Nederlandse literatuur en wereldliteratuur in diverse genres en thema’s. De leesclub wordt geleid door Maria Kleijnen, cultuurwetenschapper en ervaren leesclubleider. Van harte welkom om mee te lezen.

Hogere machten

Deze keer wordt besproken: Hogere machten geschreven door Joost de Vries.

In de jaren dertig van de vorige eeuw ontmoeten James Welmoed en Elizabeth van Elzenburg elkaar. Hij is een ambitieuze ambtenaar, zij een schrijver in de dop. Ondanks hun verschillende levens kunnen ze elkaar niet loslaten. Hun affaire speelt zich af in geheime kamers en strekt zich uit over decennia, terwijl de wereld om hen heen drastisch verandert. Van het koloniale Bandoeng naar Londen tijdens de Blitz, en van het naoorlogse Den Haag tot het revolutionaire Caïro volgen we James en Elizabeth in de ban van twee hogere machten: de liefde en de wereldgeschiedenis.

Voor meer informatie en over onze leesclub neem contact op met de leesclubleidster Maria Kleijnen via mariakleijnen@gmail.com of bel 06-48453310.

Hogere machten in onze collectie